Fortrydelsesret
Fortrydelses og bytteret
Som følge af Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortryd bestilling inden modtagelse
Hvis du fortryder et køb på CPHLIVING.dk, inden du modtager varen, kan du i leveringsøjeblikket bede post eller fragtmand om at returnere varen (nægte modtagelse). Dermed skal du ikke betale ekstra for returneringen. Du skal dog fortsat selv afholde udgiften til returforsendelsen, som vil blive modregnet ved kreditteringen af købet.
Derefter skal du give besked til CPHLIVING kundeservice (email: webshop@cphliving.dk) om at annullere bestillingen og sikre tilbagebetaling – oplys ordrenummer.
I andre tilfælde kan du fortryde købet ved indsendelse af en utvetydig erklæring herom, jf. nedenfor og selv betale alle udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter fortrydelsesretten. Ved alle varekøb over kr.400,-, og som oprindeligt er leveret i Danmark (ikke Gønland og Færørerne), er der vedlagt en forudbetalt returlabel som CPHLIVING betaler.
14+14 dages fortrydelsesret – Fortrydes købet efter modtagelse
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved webshop@cphliving.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varer undtaget fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du har opnået en mængderabat og/eller fri fragt, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen, vil du ikke længere have krav på værdien heraf.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
CPHLIVING
Fjeldhammervej 19
2610 Rødovre
Vedlæg en udskrift/kopi af fakturaen. Du skal selv betale fragt i forbindelse med tilbageleveringen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
24 måneders reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
CPHLIVING
Fjeldhammervej 19
2610 Rødovre
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Og fremsend gerne fotos som viser problemet til webshop@cphliving.dk .
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Governing Law:
The laws of Denmark shall always be the first choice.
Oplysning om eksterne klagemuligheder
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du skrive til os på webshop@cphliving.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: CPHLIVING
www.cphliving.dk
Fjeldhammervej 19
2610 Rødovre
webshop@cphliving.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)